Now Reading: Πανδημία = Θεραπεία Covid ή Αλλαγή Καταναλωτή;

Loading
svg
Open

Πανδημία = Θεραπεία Covid ή Αλλαγή Καταναλωτή;

11/09/20231 min read

Με τη μείωση του εμπορίου στα φυσικά καταστήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αρκετές επιχειρήσεις χρειάστηκε να ψηφιοποιήσουν τις δραστηριότητές τους. Ψηφιοποίηση σημαίνει να μετατρέψεις κάτι σε ψηφιακή μορφή, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αποτελεί εξέχουσα πτυχή αυτού του μετασχηματισμού. Το e-shop, συντομογραφία του ηλεκτρονικού εμπορίου, περιλαμβάνει την αγορά και την πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου.

Αν και αυτό το είδος εμπορίου υπήρχε πριν από τον COVID, σημείωσε άνθηση μεταξύ 2019 και 2021, προσφέροντας σωτήρια στις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των lockdown, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσεγγίζουν πελάτες στο διαδίκτυο όταν τα φυσικά καταστήματα έκλεισαν.

Σύμφωνα με την Ετήσια Έρευνα Λιανικού Εμπορίου του 2020 (ARTS), οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 244,2 δισεκατομμύρια δολάρια ή 43% το 2020, το πρώτο έτος της πανδημίας, αυξάνοντας από 571,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 815,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Το Forbes δείχνει ότι μόνο το 2020, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ξεπέρασαν τα 4,2 τρισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό είναι απόδειξη ότι οι καταναλωτές αγκάλιασαν τις διαδικτυακές αγορές, αλλάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά καθώς άλλαζε ο κόσμος.

Το Entrepreneur Weekly αυτής της εβδομάδας διερευνά τον βαθμό στον οποίο ο COVID-19 έχει επηρεάσει το εμπόριο και τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η άνοδος των διαδικτυακών αγορών λόγω του COVID-19 ήταν αναμφισβήτητη, αλλά το ερώτημα παραμένει: άντεξε;

Τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου

  • B2B (Business to Business) – Περιλαμβάνει μια επιχείρηση που πωλεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε άλλη εταιρεία.
  • B2C (Business to Consumer) – Μια επιχείρηση που πουλά τα προϊόντα της απευθείας στους καταναλωτές.
  • C2C (Consumer to Consumer) – Μια πλατφόρμα όπου οι καταναλωτές μπορούν να ανταλλάσσουν αγαθά και υπηρεσίες.

Ενώ η ένταση των διαδικτυακών αγορών ποικίλλει, η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ για να μείνει. Οι καταναλωτές έχουν βιώσει την ευκολία των ηλεκτρονικών αγορών και είναι πιθανό να συνεχίσουν να τη συνδυάζουν με τις προσωπικές αγορές. Η πιο σημαντική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο σήμερα είναι ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων που ασχολούνται με ηλεκτρονικές αγορές. Περισσότερη δέσμευση σημαίνει περισσότερους πιθανούς πελάτες και μια πιο διαφοροποιημένη βάση πελατών με μοναδικά ενδιαφέροντα και ανάγκες.

Οι επιχειρήσεις στον τομέα των παντοπωλείων, της παράδοσης, του γρήγορου φαγητού, των υπηρεσιών ροής, των ειδών ένδυσης έχουν επωφεληθεί σημαντικά από την αυξανόμενη δημοτικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Κοιτάζοντας το μέλλον, είναι σαφές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ακόμη και όταν οι καταναλωτές βγαίνουν έξω, η διαδικτυακή παρουσία παραμένει ζωτικής σημασίας. Η οικοδόμηση μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη προβολή της επωνυμίας, προσέγγιση πελατών και ροές εσόδων.

Ίσως πριν από δέκα χρόνια, οι επιχειρήσεις δεν μπορούσαν να τολμήσουν να φανταστούν ότι πουλούσαν τα προϊόντα τους με ελάχιστες έως καθόλου φυσικές αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν μας έδωσε μόνο έναν νέο τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά και έναν νέο τρόπο πρόσβασης στην αγορά.

Τάσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023

Σύμφωνα με το Forbes, το 2023, με το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι ζωτικής σημασίας να παραμείνουμε μπροστά από την καμπύλη και να κατανοήσουμε τις τελευταίες τάσεις που διαμορφώνουν τη βιομηχανία.

  • Ο Θόρυβος που δημιουργείται από AI – Υπάρχει αυξανόμενη χρήση άρθρων και εικόνων που δημιουργούνται από AI.
  • Πίεση τιμολόγησης – Οι καταναλωτές μπορούν να ελέγξουν τις τιμές, αλλά μπορείτε να διαφοροποιήσετε το προϊόν σας.
  • 80/20 Τμηματοποίηση πελατών – Ανακαλύψτε τι είναι μοναδικό στο κορυφαίο 20% σας και εστιάστε στην ανάπτυξη και τη διατήρηση αυτού του τμήματος πελατών.
  • Κοινωνικό εμπόριο – Οι δυνατότητες αγορών είναι πλέον ενσωματωμένες σε ορισμένες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Instagram και το Pinterest.
  • Εξατομίκευση – Οι έμποροι λιανικής ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποιούν αναλύσεις δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, στοχευμένη διαφήμιση και εξατομικευμένο μάρκετινγκ μέσω email.
  • Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και Εικονική πραγματικότητα (VR) – Δημιουργείται μια διαδραστική εμπειρία αγορών όταν οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν εικονικά αντικείμενα.
  • Συνδρομητικές Υπηρεσίες – Οι καταναλωτές βασίζονται στις συνδρομές για ευκολία, αξία και εξατομίκευση.
  • Βιώσιμες και ηθικές αγορές – Δίνεται έμφαση στη βιώσιμη και ηθική προμήθεια, τη συσκευασία, την κατασκευή και τις πρωτοβουλίες για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Το Forbes λέει, «μπορούμε να περιμένουμε να δούμε συνεχή ανάπτυξη στο κοινωνικό εμπόριο, την εξατομίκευση, το AR/VR, τις συνδρομητικές υπηρεσίες και τις βιώσιμες και ηθικές πρακτικές αγορών».

Spiros Andriotis

Είμαι δημιουργός καινοτόμων ιδεών, με ανοιχτό μυαλό και ενθουσιώδης για τις επιχειρηματικές προκλήσεις. Η άποψη χρειάζεται μερίδιο γνώσης και εμπειρίας. Το ρίσκο είναι για λίγους και τολμηρούς & η δικαίωση έρχεται με την υπομονή .και την επιμονή στο στόχο ....

Loading
svg